четвртак, 28. јул 2016.

SEO trendovi

Umesto uvoda 


Optimizacija sajtova za pretraživače (SEO) je jedna od najdinamičnijih oblasti na Internetu. Česte promene algoritama, tj. pravila za rangiranje web stranica, zahtevaju usko specijalizovane firme za SEO koje neprestano moraju da prate ove promene i primenjuju ih u radu na konkretnim projektima. U nekim počecima u ovom poslu, bili su popularni i neizostavni meta tagovi, pa ključne reči, te su se mnogi vlasnici sajtova i oni koji su se bavili ovim poslom, dovijali kako da što lakše i brže pozicioniraju svoje sajtove.



Tako su pokušavali i ne retko uspevali, da raznim manipulativnim tehnikama, forsiranjem ključnih reči na stranicama na primer, ili automatskim slanjem na sajtove za indeksiranje stranica,  postignu zavidne rezultate u pozicijama svojih sajtova.
Naravno, Google algoritam neprestano evoluira, razvija se, tako da je sve manje prostora za black SEO. Sandbox ili kazna koju gugl primenjuje za sajtove koji se bave nedozovljenim tehnikama, sasvim je primerena preventiva.


SEO trendovi


Otkriti tajne Google algoritma, shvatiti kako Google mašine za pretraživanje pulsiraju globalno, mada kažu da preovlađuje lokalno pretraživanje, je posao firmi koje se bave poslom SEO, odnosno optimizacije za pretraživače. Prateći meritorne sajtove (Moz, Search Engine Watch, Yoast, Content Marketing Institute), tekstove, autoritete, čitajući iskustva korisnika diljem planete, kristališu se određeni trendovi u ovoj oblasti. Pokušaćemo da prikažemo neke od najvažnijih segmenata na globalnoj mreži koje u većoj ili manjoj meri utiču na rezultate pretraživanja.

Društvene mreže


Nije velika matematika konstatovati sveprisutnost socijalnih mreža, počev od Google+, Facebook, Twitter, Instagram, VK, LinkeDin pa do niza manjih lokalnih mreža, na kojima je sve veći broj korisnika, i koji sve više vremena provode na ovim mrežama. Logična posledica je da se njihov uticaj na pozicije sajtova menja, jer se upravo povećava saobraćaj prema web sajtovima sa ovih servisa.
Što nam je činiti, kako bi reklo nekada naše drugo oko? Ako ih ne možeš pobediti a onda im se pridruži. I to ste već do sada, nadamo se, uradili. Jer ne biti prisutan, i to ne bilo kako, na glavnim socijalnim mrežama a tražiti odziv i korist od Interneta, odnosno web sajta, je pomalo neozbiljna rabota.
Integracija web sajta i socijalnih mreža je nepisani standard i sugurno je ovaj kriterijum utkan u većinu mašina za pretragu. 

Klik ili zaborav 


Neki autoriteti u ovoj oblasti smatraju da će mašine za pretragu favorizovati strranice sa sadržajem odakle dolazi veći broj klikova. Mada ta logika liči na onu kud svi tu i crni Mujo, ne kaže se eksplicitno kako je neki sajt uspeo da izgeneriši dopadljivi saobraćaj. Uspešni biznismeni bi rekli ne pitaj me za prvi milion. Pred firme za SEO je rešavanje glavolomki kako privući relebvantne posetioce.

Sadržaj stranica


Jedan od ključnih elemenata za pozicioniranje stranice je njen tekstualni sadržaj. Tako kaže teorija, praksa nedopustivo često pokazuje da ovaj kriterijum nije primaran. Kako se formira i prilagođava sadržaj stranice za web, je jedna od stavki koja je fantastično evoluirala i učinila algoritme za pretragu jako pametnim. Ovaj posao treba da rade firme koje se bave SEO.

Multimedijalni sadržaj


Naravno, ovde se pre svega misli na video i Google servis YouTube. Viralni video sadržaji mogu preko noći da učine vaš brend i sajt značajno vrednijim i prestižnijim .


Responsive sajtovi


Ako i sam Google penalizuje sajtove koji nisu prilagođeni za različite platforme, desktop, table i mobilne platforme, odnosno nisu responsive sajtovi, onda je jasno da se ovaj faktor podrazumeva prilikom izrade sajtova. Činjenica da mobilne platforme privlače sve veći broj korisnika Interneta, ali i da su tehnologije koje imaju niz posebnosti u odnosu na desktop uređaje, ukazuje da rešenja sajtova za njih treba da budu posebno realizovana.
Ko ima dovoljno novca u budžetu ne treba da se razmišlja, već da ga plasira i u izradu mobilnih aplikacija, koje će, podrazumeva se, pratiti osnovni sajt.

Povratni linkovi


Google kaže da je i dalje veoma važan PAGE RANK, odnosno kvalitet sajtova sa kojih dolaze povratni linkovi. Mi im i dalje verujemo, mada neki kvantitavni faktori godinama unazad odnose prevagu u odnosu na ovaj faktor. Iskustvo i teorija nisu baš previše saglasni, ali nikada nije bilo lako spojiti teoriju i praksu bez poteškoća.



Globalno prelazi u lokalno


Kao što su nacionalni domeni preuzeli primat u odnosnu na internacionalne domene, tako se se i pretraga korisnika sve više lokalizuje. Nekadašanja maksima razmišljaj globalno radi lokalno dobija na značaju. Mapiranje subjekata, kao i mogučnost lociranja korisnika servisa za pretragu,  favorizovaće one sajtove, tj. tražene subjekte koji su u neposrednoj blizini korisnika. Tako bar kažu ekseprti koji osluškuju Google sa boljim antenama. Nema razloga da im ne verujemo a i lako je proverljivo.

среда, 27. јул 2016.

Šta je Snapchat?

Snapchat sadržaji koji nestaju


Snapchat je servis ruši sve rekorde, koji je, naravno, došao preko bare, iz te puste Amerike, i koji je dalje u trendu porsta borja korisnika. O čemu se zapravo radi? Šta je Snapchat? Zar nemamo već doovljno socijalnih mreža
Snapchat‬ je osmišljen i zamišljen pa realizovan kao jedan od načina da podelite neki svoj sadržaj, sliku, video sa unapred definisanim prijateljima. 
Ništa novo rekli bi, ali zar nemamo dovoljno socijalnih mreža poput Facebook, Google+, VK, Instagram koji, izmedju ostalog, i tome služe? Ono što izdvaja ovaj servis je što se prenešeni sadržaj prijatelju, odnosno primaocu, izgubi posle kratkog pregleda. Da, dobro ste pročiteli, kada primalac vidi Snapchat sadržaj, sliku ili video, taj sadržaj se nepovratno izgubi. Opa ili ura za one što vole da se skrivaju. Eto prilike za intimnost, tajnovitost, misterioznost. 



Dakle, pre svega da se razumemo, ovaj servis nije socijalna mreža koja služi za slanje golišavih i zabranjenih sadržaja. Naravno, želje autora i tvoraca su jedno, a realnost je drugo. Ovaj servis i prati loš glas da se upravo mnogo korisnika navuklo u cilju razmene provokativnih fotografija. I nije to loš glas kao loša reklama, ili ljubomora konkurencije, već činjenice ukazuju da se on baš za to i koristi. Dakle, u početku, snapchat se u većini slučajeva koristio za razmenu slobodnijih  fotografija i to uglavnom kod tinejdzera, koji razmišljaju da su te slike privremene i da će se izgubiti posle pregleda, odnosno da neće biti materijala za njihovo kompromitovanje, ali kako vreme odmiče ta statistika se drastično menja. 



Zašto je Snapchat popularan?


Da to nije samo jedna od milion aplikacija u Google play prodavnice pobrinula se realnost. Neke statistike ukazuju da je on itekako globalan fenomen koji zavređuje pažnju. Jer ako ne lažu te statistike, broj dnevnih aktivnih korisnika Snapchata je reda veličine 100 miliona, da dobro ste pročitali sto miliona korisnika dnevno i sa trendom rasta. Još interesantnija činjenica je da većina ovih korisnika i sama kreira i šalje sadržaje, dakle nisu pasivni korisnici. Saobraćaj preko ove mreže usijava Internet, jer se putem ove mreže svake sekunde hiljade sadržaja upućuju nekom sa druge strane. Tako se čini i da YouTube dobija takmaca, jer se broj pregledanih video zapisa vrti oko 10 miliona dnevno.



Da li je zagarantovana tajnost prenešenih sadržaja?


Naravno da nije. Sama činjenica da ovaj sistem evoluira da možete skladištiti snapchatove, ali i putem eksternih aplikacija snimati sadržaje koje dobijate putem ove mreže, ukazuje da je ovo jedan od proizvoda na istoku stare priče, na zapadu ništa.
Ipak ovaj servis vezan za mobilne platforme je privukao, pre svega mlađu populaciju, besplatan je, u trendu, evoluira u skladu sa tržištem i sigurno je da firme koje promovišu svoje biznise i preko Interneta treba da obrate pažnju na njega.
Vreme će pokazati na koji način će firme koje se bave SEO i Internet marketingom iskoristiti, ili već koriste, ovaj servis za svoje poslovanje.

уторак, 26. јул 2016.

Da li koristite Google+ mrežu?

Kada znate ko postavlja i kontroliše pravila igre, onda bi razuman korak bio da mu se prilagodite, naravno, pod uslovom da želite da učestvujete u toj igri. Google+ je pandan Facebook socijalnoj mreži, ali ni približno popularan po broju poseta, kao ni po broju korisnika. 
Ipak, to ne može da umanji činjenicu da je, kao i većina Google proizvoda i usluga, to odlična platforma za povezivanje sa ljudima, a pogotovo sa onima koji imaju srodna interesovanja. 
Malo drugačiji interfejs je za početnike često traumatičan, ali kada se upozna onda sve deluje skockano i logično. Posebno pleni pažnju mogućnost povezivanje različitih servisa Google, kao i funkcionalan i logičan interfejs za kreiranje stranica.
Za firme kojima je SEO i optimizacija sajta znak raspoznavanja prisustvo na ovoj mreži se podrazumeva. 


Da li se isplati provesti neko vreme u izučavanju tutorijala o korišćenju ovog servisa? 


Apsolutno da, jer uopšte nije zanemarljiva postojeća baza korisnika ovog servisa, a prema infromacijama koje se mogu pročitati na Google zvaničnim sajtu, primetno je da će ovaj servis biti još dugo prisutan, jer vlasnici Google nemaju nameru da ga se tek tako lako odreknu. 




Koga pratiti na Google+ mreži?


Kada jednom registrujete gmail nalog, odnosno ako ga već imate, sasvim prihvatljivo i jednostavno ćete uskočiti u ovaj brod korisnika Google+ mreže. Ako niste baš početnik onda verovatno već imate u glavi šta bi vas zanimalo, koga bi ste mogli da pratite. Naravno, to ne isključuje da malo proguglate pa pronadjete i autoritete iz vaše oblasti koji se ističu na Internetu. To mogu biti kako pojedinci tako i firme, odnosno njihove stranice. 
Nisam pristalica devize da se prati šti više korisnika, pa da se ta cifra meri hiljadama pojedinaca, odnosno stranica, a radi potencijalno malog efekta onih koje ćete i vi možda zanimati, jer to ipak nije prirodno. Nelogično je da možete aktivno da pratite hiljade, pa ni stotine naloga, i da bas baš svi oni zanimaju. Ako se prisetimo Facebook mreže, u početku je bio hit praviti stotitne i hiljade prijatelja, ali se to vremenom nekako stabilizovalo na pristojnom i razumnom nivou. 


Šta objavljivati na Google plus mreži?


Objavljujte ono što se i vama dopada. ako ste korisitli neke druge mreže, princip vamje poznat. Nije ideja postovanja ni na ovoj mreži svega što vam padne na pamet, već da to bude prihvatljivo, interesantno i vredno pažnje na neki način. Takav pristup obećava i stvara potencijalnu, ali i stvarnu publiku i lojalne pratioce.


Pohvalite druge i bićete i vi nagrađivani ako imate sadržaj za to.

Nagradite vašim +1 one postove, komentare koji su po vašem mišljenju vredni toga. Isto onako kao što bi voleli da neko primeti vaš tekst ili post koji je po vašem mišljenju vredan pažnje.





Komunikacija na socijalnim mrežama


Aktivan komunikacija sa srodnim korisnicima je valjda podrazumevana, jer ako ste na nekoj socijalnoj mreži onda bi trebalo da takve osobine socijlanosti i ovde pokažete.
Google pokušava da ukine jezičke barijere, pa stoga možete da se oprobate i u komunikaciji sa onima koji ne govore vašim jezikom. Proširivanje vidika je evolucijska tekovina i mera progresa.
Imajte na umu da se kvalitretni postovi objavljeni na Google+ pojavljuju u rezultatima organske pretrage. Za sve koji se bave optimizacijom za pretraživače i SEO ovo je fenomenalna stvar.




Da bi se vaši komentari, odnosno tekstovi, pojavljivali u rezultatima pretrage potrebno je da inplementirate author tag. 
Sama implementacija author taga je logična i jednostavna a svodi se na linlovanje, tj. povezivanje ličnih podataka o imenu i prezimenu sa Google+ profilom. 
Da bi ste proverili da li ste dobor uraidli ovu operaciju možete koristiti Google alat za testiranje koji mas korka po korak vodi kroz verifikaciju ovog procesa.


Delite sadržaj na mreži


Namnogim sajtovima ćete pronaći sadržaje koje možete podelite i putem ove mreže sa vašim pratiocima. Ujedno, to će biti i vaš podsetnik na mesta na Internetu koja vredi povremeno pretražiti.

Ako ste kreativni, interesantni, redovni u svojim ppstovima, komentarima, aktvnsotima, počećete da dobijate sve više i više pratilaca. Kao i u mnogim drugim oblastima i ovde važi ona koliko para toliko muzike. Koliko truda i rada uložite toliko pozitivnih efekata možete da dobijete zauzvrat.


Umesto zaključka


Iako se čini da je Facebook apsolutni favorit za socijlane mreže, naša preporuka je da ipak koristite mrežu Google+ jer ćete na njoj lakše naći ono što vas zanima. Takođe, pametan nastup na ovoj mreži može unaprediti vaše poslovanje i prosperitet sopstvenog sajta.

недеља, 24. јул 2016.

Izmene Google AdWords oglasa

Zašto baš sada izmene Google AdWords oglasa?

 
Teško je zamisliti da se optimizacija sajta za Google realizuje bez plaćenih oglasa. AdWords je usluga koju je sve teže zaobiči u ovom procesu i napraviti značajan rezultat u organskoj pretrazi.
Ništa čudno i ništa neuobičajeno.

Google marketing ekspwrti prate tržište i kada procene da treba nešto da menjaju oni to i urade. Zašto se događaju pomalo turbulentne promene u sistemu oglašavanja putem Google Adwords, nismo baš pronašli najpreciznije odgovore, one su zasigurno plod procene marketing stručnjaka u samom Google, a tačnu kalkulaciju nećemo nikada saznati.

Ono što mi vidimo i što možemo očekivati, promene su itekako vidljive.

Na neki način promene su i očekivane, jer se i tehnologije i platoforme oglašavanja jako brzo menjaju. Jedna od neospornih činjenica je da mobilne i tablet platforme prosto gaze desktop
računare, odnosno da se i potrebe i standardi na tržištu ubrzano menjaju u skladu sa tim promenama.



Šta se promenilo u Google AdWords oglasima?


Nema više Google AdWords oglasa se da desne strane. Panika, histerija ili tragedija. Ništa od toga, tehnički samo malo presložnjavanje oglasa. I ura, ima ih četiri komada baš iznad rezultata u organskoj pretrazi. Da li je to baš dovoljno za sve one koji bi da plate?

Sada mnogi webmasteri kao i firme koje se bave SEO optimizacijom, gube mogućnost da koriste krilaticu, ko ne zna ima oglase sa desne strane, a ko zna i koristi usluge firmi koje se bave Internet marketingom i optimizacijom za pretraživače, ima oglase sa leve strane

Google prati tendove, osluškuje potrebe sve zahtevnijih korisnika, shvata da su pametni telefoni pregazili desktop i da je taj trend prosto nezaustavljiv. Mobilne platforme nisu više samo fensi pojava, već se mobilni telefoni koriste i za online poslovanje.


Ni meni nije bilo jasno po kojoj logici tri oglasa na vrhu i recimo 5-6 oglasa sa strane idu prvo pa onda rezultati organske pretrage, kada se skroluju zapisi. Verovatno zato što u odsustvu konkurencije onaj koji vodi igru pravi pravila igre. 

Nadamo se da će ova pravila za one od kojih Google živi, biti prihvatljivija i za firme koje se bave pozicioniranjem stranica u organskoj pretrazi a od kojih glavni pretraživač i nema direktnu korist.



Nove promene AdWords oglasa


Google je predvideo duže oglase. Opet ura :) Predviđeno je da novi oglasi budu dva puta veći nego ovi sadašnji. Takođe, umesto jednog moći će da se postave dva naslova od čak 30 znakova, a tekstulani oglas će moći da sadrži veći broj znakova.

Bitna promena dimenzija oglasa: 25/35/35/35 + dodaci idu na 2×30/80/novi display URL.

Google kaže da se dva reda teksta zamenjuju jednim koji će imati maksimalno 80 znakova.

Display URL će se automatski kreirati iz krajnjeg URL-a, pri čemu će oglašivači imati mogućnost da dodaju do 15 znakova u display URL.


Očekivani efekti ovih promena 


Prošireni oglasi bi po prirodi stvari trebalo da budu uočljiviji i sa mim tim da obezbede veći CTR.

Pametni Google softver će display oglase prilagođavati sadržaju konkretne web stranice na kojoj se prikazuje, odnosno web aplikacije.

Responsive diplay oglasi


Sasvim očekivano, responzive dizajn je pojam koji je postao standard. Ne postoji razlog da se i oglasi ne prilagode aktivnim standardima, Time će kreativnot i mašta marketing firmi doći više do izražaja, ali i efektivnost i učinak oglasa će biti bolji.



Razdvajanje oglasnih platformi 


Neočekivani novitet je da Google predviđa posebno licitiranje za mobilne telefone, tablete i desktop računare. Uzimajući u obzir činjenicu da Google raspolaže informaicja o korisnicima različitih platofrmi ne sumnjamo da će ovaj potez biti propraćen adekvatnim efektima, a koje će se prevashodno ogledati i u boljim performnsam AdWords kampanja.

Činjenica da se kampanje mogu štelovati prema različitm platformama stavlja marketare u novu poziciju da će moći bolje da upravljaju novcem za oglašavanje.

Ono što posebno obećava je deklarisani raspon promena od -100% do čak nepravilno napisanih  900%.

Ciljaj globalno radi lokalno


Mnogi korisnici očekuju da se u rezultatima pretrage prikazuju i teritorijalno relevantni oglasi, odnosno objekti, firme ili šta već, koji se nalaze u neposrednoj blizini lokacije koju pretražuju. Ove opcije će biti dostupne uz korišćenje odgovarajućih ekstenzija.


Efekti promena AdWords parametara


Google nikada ne spava. Kao što ni konkurencija ne spava. Pošto alternative nema ni na pomolu, svi koji se bave i ovom vrstom oglašavanja, moraju se ubrzano prilagoditi novom načinu prikazivanja i oglašavanja, kako bi unapredili postojeće kampanje i učinili ih efikasnijim.

Promena položaja, broja i veličine plaćenih oglasa, prilagođavanje oglasa različitim platformama, targetiranje oglasa po grupama, responzive display oglasi, kreiranje lista srodne populacije su noviteti koji zavređuju pažnju firmi i pojedinaca koji se bave ovom oblašću.

Cilj ovih promena bi trebao biti i optimizacija kampanja i lakše pronalaženje ciljnih korisnika. Po naški, bolje plasiran novac ka pravim klijentima.