уторак, 8. новембар 2016.

Pametne URL adrese za i protiv

A đe je moj sajt?

Niđe, ako nije korektno realizovan, i biće sve dalji od posetilaca u odnosu na sajtove konkurencije.
Sajtovi koji nisu na dobrim stranicama u organskoj pretrazi su nevidljvi za Google.
Posetioci teško mogu da pronađu vaš sajt ukoliko on nije optimizovan za pretraživače. 
Plaćeni oglasi su šansa da malo razbudite Google i da mu kažete da je vaš sajt živ, ali to niej dugoročno rešenje.

Adresa sajta


Naziv domena je naširoko i nadugačko apsolvirana tema. Pametan naziv domena je veoma bitan SEO faktor. On donosi benefite i obezbeđuje preduslove da sajt bude konkurentan za mašine za pretragu po tom pitanju. Ali, web sajt nema samo jednu stranicu. I ne treba ni da ima, već da bude evolutivna i da se broj stranica neprestano uvećava. Dakle, na sajtu treba da se nalazi više i sve više stranice koje služe svrsi. 


Kako im dajete imena?


Da li razumete zašto je bitna URL adresa svake stranice sajta? Naslov stranice treba da odslikava njen suštinski sadržaj. Zašto bi drugačije bilo i sa nazivom stranice, tj. konkretne URL adrese?

Gde nastaju problemi?

Pa problemi bi nestali ako bi se napravila korektna specifikacija za izradu sajta. Ako firma za izradu sajta može i ume da odgovori specifikaciji, to je rešenje. Na žalost, praksa pokazuje da je nedovoljan detaljna i koncizna specifikacija često uzrok kasnijih nedostataka i pre svega, gubljenje vremena i novca za vlansike sajtova.
Kada vlasnici povere izradu sajta milozvučnoj i velikoj firmi, koja ima tako fantastičnu reklamu i žvaku, očekuju sve u jedan. Sasvim opravdano. To se ipak ne događa prečesto. Barem praksa to pokazuje.
Moderan sajt za stanovišta naručioca posla nije isto što i moderan sajt iz ugla onih koji realizuju vizuelno i softversko rešenje web sajta. Narodski ugao posmatranja nije isti. I svako ima argumente za svoje stanovište. Ko strada? Posao, odnosno sajt.

Česta je pojava da kreatori web sajta nisu SEO stručnjaci. Vlasnici imaju velike apetite sa svojim sajtovima, ali firma koja im ga izrađuje nije i firma koja se bavi optimizacijom za pretraživače. Kako to? Zar ne važi ono programer mi radi sajt, on zna i da ga pozicionira.

Pa ne važi. Lepo se kaže programer a ne SEO ekspert. To su različita zanimanja, kao vodoinstalater i električar. Mogu da se razumeju ali ne ide električar da se zavlači u kanalizaciju, niti vam vodoinstalter uvodi struju. To ne biva tako. 

Ili, auto-limar se ne bavi elektrikom na automobilu. Ume da uradi svoj posao, ali ne ume ono što ne ume i čime se ne bavi.

Zašto je bitna pametna URL adresa?


Zato što takva adresa ima bolju prođu, pre svega na mašinama za pretraživanje. Stvara prednost u odnosu na web stranice iste tematike konkurentskih sajtova i stranica. Sasvim dovoljan razlog da joj se posveti pažnja.
Vlasnici sajtova treba da insistiraju kod onih koji im rade sajt da url adrese budu google friendly, tj. prilagođene pretraživačima. Drugačija rešenja su lošiji pristup koji sajt gura u tunel.



Struktura URL adrese


Malom analizom url adrese bilo koje web stranice možemo da primetimo sledeće:

Prvi deo URL adrese je naziv domena.
Na primer:
www.automobilibre.rs.

Drugi deo, ukoliko postoji, govori o kojoj stranici, odnosno folderu, se radi.
Na primer:
www.automobilibre.rs/polovni-automobili.php.

Naziv stranice je polovni-automobili.php. I eto te matematike. Reči se razdvajuju običnom crticom a ne “-” podvučenom “_”. Naravno, nije greška, mašine za pretragu često i više vole, da adresa bude poput ove: www.automobilibre.rs/polovni-automobili/

Što prirodniji i logičniji naziv web stranice stvara prednost. 

Naravno, ono što mi podrazumevamo je da i ostali deo web stranice prati pravila naziva fajla, odnosno strane, a tu se pre svega misli na sadržaj stranice, kao i na njenu strukturu.

Dakle, dva dela, domen+naziv foldera odnosno stranice su tema ovog našeg teksta.
Ne bi smo govorili kako ne treba, jer ko god više vremena provodi na webu lako će uočiti koji sajtovi imaju korektne nazive stranica po ovom kriterijumu a koji ne.

Primer URL adresa


Na prethodnoj slici lako uočavamo da je prva adresa, lepša, friendly u odnosu na drugu. Kada god je to moguće potrebno je kreirati upravo takve adrese, jer one čine vaš sajt konkurentnijim.

Pogledajte naredni primer.

https://behatoning-bau.co.rs/proizvodi/betonska-ploca-intera/

Sve po redu i sve kako treba. Naziv domen / Proizvodi / i onda naziv proizvoda. Za manje prodavnice i malnji broj artikala sasvim korektna šema zadavanja adresa.

Ko je pažljivo pročitao prethodni tekst, trebalo bi da primeti da naziv URL adrese, pored domena, treba da sadrži kljulne reči, odnosno relevantne fraze o kojima se na stranici govori.

Open source rešenja, poput WordPress platforme imaju veoma elegantna rešenja za kreiranje pametnih adresa. Naravno, svaki drugo rešenje i svaka druga platforma i alati za krieranje sajtova, mogu na jedan ili drugi način da kreiraju friendly upotrebljive nazive stranica.

A u ruke Mandušića Vuka svaka puka biče ubojita - ako znate kakve treba da budu url adrese, lakše  ćete naći put, alate i tenhike da to realizujete.




1 коментар: