четвртак, 17. март 2011.

Prva strana na Google sve bitnija i sve skuplja







Prva strana na Google


Kao u dnevnoj štampi, pogledate naslove, pa prekalkulišete koliko vam se čini interesantno izdanje koje držite u rukama. Borba za čitaoce, za privlačenje novih klijenata kao i za zadržavanje postojećih već odavno je preneta i u virtuelni svet, tj. na Internet stranice.

Kao novo stara ideja vodilja, nametnula se, ustoličila i dobrano popularizovala sintagma prva strana na pretraživačima a pre svega na Google. I manje upućenim u sferu Interneta, značaj dobre pozicije više nije stran.

Gledajući naše prilike, u zemlji Srbiji, dobar deo vlasnika se sam bori za povećanje broja posetilaca na svom sajtu.

Često nasumično, sa težnjom da kvantitet predje u kvalitet, vlasnici sajtova su ubedjeni da njihova strategija donosi najbolje rezultate po njihvo sajt i posao, a uz to uštede jer ne angažuju profesionalce, odnosno firme koje ipak imaju značajno više iskustva i kadrova za te rabote.


Sve firme i pojedince koji se bave SEO raduje činjenica da se novi medijum Internet, pozicionirao kao glavni, i da je sve više meta, cilj i odredište vlasnika sajtova.

Konkurencija cveta, kapitalizam buja, cena za pozicioniranje drastično raste. Sve već vidjeno u drugim medijima ali i Internet proživljava sve zanimljivije epizode.

Koje su koristi od pozicije na prvoj strani Google?

Dovijate veći broj poseta, ciljnih klijenata, kupovina. Imate mogućnost da ovećate prihod i zaradite. Jer prva strana na Google je prema statistikama dominantna u pogledu akcija posle SERP, odnosno posle dobijanja rezultata na upit.

Optimizacija, ta duboko srpska reč došla odnekud sa trulog zapada odomaćila se u jugi, Srbiji posebno. Mora li ta optimizacija, pitaju se vlasnici novih sajtova, kao i onih starih, zardjalih, radjenih davnih dana u davno prevazidjenim tehnologijama?

Mora i mora bre. Ne možete sa reklamom iz prošlog milenijuma na oči populaciji novog doba. U stvari, možete ali ste bitku izgubili u startu.

Šta se može izvući iz prethodnog skromnog, običnog, skoro dosadnog teksta ovog članka? 

Nametljivo samo čežnja, stremljenje ka prvoj stranici Google, kao imperativu svakog sajta. Nekako promiče, ne rekosmo a na koju reč, ključnu reč, frazu želimo pozicioniranje sajta na prvoj strani Google (ili ako se može i na prvom mestu)?

Svakako, na konkurentne fraze, fraze koj su bitne i našoj ciljnoj grupi, našim posetiocima čiju pažnju i lojalnost želimo.

Izbor ključnih fraza za koje želimo dobru poziciju stranice je matematika za sebe.

Kako doći do prve strane na pretraživačima?


Postoje različiti načini da se vaš sajt pojavi na prvim stranicama glavnih pretraživača. Optimizacija sajta, popularno SEO je proveren put.

Rad na SEO za bitne fraze, konkurentne fraze je složen, dugotrajan posao i loš izbor fraza čini posao SEO radnika sizifovskim.

Sa druge strane pravi odabir ključnih frazai stručan rad na poziciji stranica bitno uvećavaju šansu za povećanje uspešnosti projekta Internet sajta.

Sve tako jednostavno, povezano, isprepleteno a ipak toliko lutanja vlasnika sajtova. Otkud, kada znamo da je ipak racionalnost i kreativnost njihova prepoznatljiva osobina?

Pitanje vredno analize, truda, statistika, analiza. A odgovor uvek prisutan, sažet, sveprisutan.
Pogodili ste, odgovor je novac.